Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 9 april 2018

Ladisdingnu yvar ?

  Långt uppehåll har det varit men nån gång ska man ju ta paus. Har inte haft någon lust att skriva något här och bara tyckt att det inte händer så mycket. Ändå så har jag fullt upp hela tiden känns det som. Men jag får väl säga som mina sjuksyrror säger när jag beklagar mig lite, "det hör till sjukdomen det".

  I dag tog jag med mig klubborna som har stått i ett hörn här sen jag kom hem från fastlandet natten den åttonde september i fjor. Dom fick åka med i bilen trots att jag såg att jag inte ens hade putsat dom sen jag spelade sist. Åkte ut och hälsade på ute i När, Helen blev paff när hon fick se mig men påminde om ett möte inför Golfa Gotland Runt på onsdagkväll. Hälsade på den nya kocken som serverade mig en delikat rimmad lax med dillstuvad potatis till, gott. Sen ställde jag mig på rangen och slog i väg ett tjugotal bollar, hade lite svårt att träffa, men det funkade. Visst kändes det lite i händer och armbåge men inte mer än att jag bestämde att jag löser in mig på Gotska i år också. Och siktar in mig på PRO-DM på Slite i maj, nu jäklar...

  Sen blev det fågelskådning resten av eftermiddagen. Närsholmen med sina platser där, träffade på en annan skådare, grannen här mittemot. Han drog åt ett håll och jag åt ett annat. Stötte på han igen nere vid Djaupdöi, och sen på ytterligare ett ställe där han såg in över Lausviken och upptäckte Myrspovar. Jag tyckte man kunde åka till tornet vid Närsakar. Ja sa han, det är renoverat men spången ut är borta så det kan nog bli besvärligt. Jag försöker i alla fall sa jag och drog dit. Spången var som sagt borta och det går ett antal rännilar på tvärsan när man ska ut till tornet. Jag fick gå lite på tvären vid dom för att hitta ställen där mina kängor räckte till eller jag kunde hoppa över. Var nästan ute när jag fick lite problem, djupt och brett, hittade dock ett ställe där jag kunde vada, trodde jag. Tog ett kliv ut som gick bra men när jag lyfte den andra foten och hela min tyngd kom på ett ben gav botten med sig och jag var nere så vatten och dy kom in i kängan. Tog ett steg tillbaka med den andra foten men den första sögs fast lite. Klarade mig dock från ett bad men befann mig sittande på rumpan i gräs blandat med dy. Gav dock inte upp utan hittade ett annat ställe och stod snart i tornet med en något våt vänsterkänga, våt och skitig vänsterskinka och en våt vänsterarm. Som tur var så hade jag ännu kvar badhanduken som aldrig kom till användning i fjor liggande bak i lönnfickan i skuffen.

  Något besök i Fjäle ängar blev det av naturlig anledning inte av i dag vid hemfärden.Det var raka vägen hem och skala av sig och in i duschen, och ta på sig lite torrare kläder.

2 kommentarer:

  1. Det brukar ska några tallrikar kajpsoppa innan ladingsdingnu är helt yvar. Men ännu syns inga kajpar till! Du är duktig som ger dig ut i blötan på fågelspaning!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade faktiskt tänkt att få se lite smått antydan till kajpar i går. Men det
      blev annat av i stället, det är inte alltid så lätt så här i vårtider.
      Kram, Anders

      Radera