Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 10 april 2018

Fullt upp i dag också.

  Gick här och styrde och ställde i morse efter jag fått i mig frukost. Kom på att en del av tomatplantorna höll på att växa ur såkrukan. Så det blev jobb på balkongen ett tag, hade två plantor av chili i en kruka så det blev delning där. Börjar bli fullt där på den lilla bänken vid rumsfönstret. Större och större krukor gör att jag snart får börja skänka bort nåra plantor. Och nu blev det lite bakslag på våren i dag, jag väntar på att det blir så varmt så att jag kan börja skola ut dom på balkongen. Men, men, det är nog ännu minst en månad som jag får härbergera dom inomhus.

  Möte borta vid Regionen på eftermiddagen och vi skulle träffas en timme före. Tyckte det var skapligt väder så det blev cykeln utan fingervantar och mössa. Gick som en dans att komma dit. När jag sen efter ett något längre möte än beräknat skulle ta mig hemåt hade motvinden, nordan, ökat. Då ångrade jag mitt val att lämna kvar vantar och vintermössa hemma.Hela långa Allégatan i motvind, då hjälpte det inte mycket att det är lätt nerförsbacke nästan hela vägen. Och jag tänkte på en paschas som min mormor brukade berätta. Om källingi som cyklade bort och hade en hemsk motvind. När hon kom fram så sa hon till folket där att, "Gud give att vind´n mått vände när jag ska cykle haim"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar