Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 11 april 2018

Aprilväder

  Solen lyser men det blåser snålt i nordosten. Tvättade upp mina kläder sen malören i måndags och sen var det lite fix och trix med en folder. Har fått en del förslag hur den ska se ut eftersom några tycker att texten är för liten i den gamla. Mailade i väg två förslag till min mentor på ABF, hon skulle dra ut dom och sen var jag upp dit på eftermiddagen.
 
  Men först var jag ute på Gotska och betalde in pengar för att få spela fritt där i sommar. Tror nog att det ska fixa sig med spelet. Blev en del snack och en fika där innan jag var bekväm och inhandlade en matlåda till lunch. Flygande Jakob var inte så dumt och sen hade jag gärna tagit en tupplur på maten. Det blev den där turen för att se hur foldern kom till se ut. Tog med den till kassören och hans sambo och vi kom fram till att vi gör så här i år. Efter en gofika så for jag i väg till ordföringen med vår förslag och hon var inne på vår linje. Att jag sen har fått lite andra tankar är en annan sak, dom funderar jag till måndag på.

  Sen fick jag lite ångest vad jag skulle göra i kväll, hade tre saker och välja på. Information om vårt nya låssystem här i föreningen klockan sex gick bort. Likadant med kören halv sju. Blev att jag åkte till Scandic klockan sex och för ett möte inför Golfa runt Gotland. Tolv representanter från golfklubbarna, tre från Nordic Sport & Event. De har tagit över arragemanget från Harry Hanell som startade upp Golfa Gotland Runt för femton år sen. Men han satt med i mötet som konsult i kväll och det är han som får se till att själva tävlingsbiten kommer att funka. Givetvis med hjälp av oss ute på klubbarna där många av oss har varit med från start. Dock inte jag, jag spelade tävlingen de tre första åren men sen har jag varit tävlingsledare där ute på När med god hjälp av en duktig funktionärsstab. Det är en ganska jobbig men ändå rolig vecka som det tar att genomföra tävlingen på.

  Hade inget kaffe hemma i dag men det ordnade sig ändå med det. Grannarna en trappa ner bjöd på förmiddagen. När jag var på Gotska tog jag en kopp och en pirrvitt, när jag frågade vad de skulle ha för det så fick jag till svar att det är rabatten på din spelavgift du betalat. Eftermiddagen bjöd Kalle kassör, eller rättare hans sambo. Och naturligvis blev det kaffe och en macka på mötet i kväll. Får låta bli vågen någon dag tror jag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar