Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 4 mars 2018

Vasaloppssöndag.

  Uppe tidigt och fixade frukost, sen blev jag sittande där framför teven. Några avbrott för näringsintag och annat smått och gott. Blev ju ett spännande med två tidiga utbrytare som inte orkade hela vägen. När den sista av de två blev i fatt och omåkt trodde jag att nu var segraren ohotad. Men det visade sig att han hade gått för tidigt han med. Blev klungspurt till slut med en mycket glad norrman som segrare. Samme kille som blev slagen på mållinjen i fjor. Man förstår hans tårar när för den revanchen. Och en svensk segrararinna som åtminstone jag trodde skulle stå mellan de vanliga Britta N eller Smutna, men icke. Kul med andra på prispallen. Slog snabbt över till slalomen där Myhrer inte kunde försvara sin pallplats utan rasade i listan.

  Lätt vila från allt skidåkande och sen en promenad bort till min frisör med make. Det var min tur att sätta mig för klippning nästan direkt. Och sen hade kocken fixat till en god middag lagom till jag var färdig-friserad. Shnitzel på fläskkarré, variant på Hasselbackpotatis med ett specialkomponerat aromsmör. Allt nerskjöljt av vin eller öl efter behag. Kockens inlagda ingefärspäron med vispgrädde till kaffet efter lyckades jag också klämma ner. Bra med såna frisörer som inte tar nåt betalt och som avslutning på det en kalasmiddag. Vad kan man mer önska sig. Mätt och glad rullade jag så småningom hem....och satte mig framför teven, Mästarnas Mästare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar