Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 5 mars 2018

Vardag igen.

  Låg och drog mig ett tag i morse för jag hade inte bokat in tvättstugan förrän nio. Gick och pysslade häruppe när tvättmaskin skötte sitt därnere. Fick två snabba sms, färgpatroner och en bok att hämta vid Wisborg. De skulle ha kommit i fredags men då hade de problem med postflyget så de kom i dag. Bra det för jag var tvungen att dra ut några sidor till morgondagens styrelsemöte. Ska ha underteckningar på verksamhets-berättelsen bland annat.

   När jag var på väg till affären kom grannen och tillika körkompisen och undrade om jag hade lust till en fika när jag kom tillbaka igen. Behövde inte ha bråttom för han skulle ännu tina upp bullarna till semlorna. Tror tusan att jag tackade ja, han hade skjutsat iväg frun till flyget så han ville prata bort en stund på dan. Passade mig alldeles utmärkt.

  Kvällen var jag inbjuden till ett styrelsemöte här i bostadsrättföreningen. De skulle gå i genom ekonomin för förra året inför årsmötet. Eftersom jag är lekmannarevisor i föreningen tyckte de att jag kunde vara med. Inte några större konstigheter, men ett litet minus p.g.a. vi bytt låssystem i ytterdörrar och lägenheterna. Samt har vi fått digital bokning av tvättstugorna och det har kostat en del. Men de ska nog få godkänt det här året också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar