Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 9 mars 2018

Sainafte.

  Det blev "sainafte" i går kväll, var ju träff i Vallstena med Rummelraj. Det var fyra veckor sen vi sågs sist så det blev mycket prat. En hel del kaffe rann ner och så blev det faktiskt lite sång till slut. Klockan gick på tolv innan jag var tillbaka till stan. Den våta vägbanan när jag körde ut hade övergått till glittrande frost- halka. Men tar man bara det lugnt i de kurvor som jag börjar känna till rätt bra nu så är det inget problem.

  Annars en  del möten i går med, femton stycken på bridgen. Blev hoplottad med yngste brodern Nilsson och vi lyckades bra, trea...igen. Påfyllnad av förråd på eftermiddagen vilket resulterade i att jag blev stående ett bra tag i affären. Träffade på systerdottern, henne hade jag inte heller sett på ett bra tag, så det tar ju sin tid. In i nästa affär och där träffade ja brorsans dotterdotter, behöver jag säga det. Jo, det blev en stund där med. Men innan dess hade jag investerat i lite nytt. Tyckte att mina gamla duschförhängen hade gjort sitt och behövde förnyas. Och varför inte ha lite fjädrar inomhus också, inte bara ute i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar