Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 6 mars 2018

Möten av olika slag.

  Började med styrelsemöte i förmiddags, sista innan vi har årsmötet om fjorton dar. Fick en hel del att fixa efter jag varit på Coopen och hämtat en matlåda. Tyckte jag kunde vara lite lat efter mötet och visste att jag hade en del att ordna till efter mötet.

  Men så tyckte att jag måste ju få lite luft också så det blev en tripp till S Hällarna. Hade sett att allt vad mat till fåglarna är mer eller mindre slut i hela Sverige. Sen hade det varit en Vattenrall synlig där i går så bäst att man skyndar sig dit innan de stänger för säsongen. Och mycket riktigt, när jag är nästan framme så ser jag min gamla jobbarkompis och en kille till kommer från andra hållet. Nu är fodret slut så nu stänger vi sa dom, f.d. jobbarkompisen fyllde på det sista i matningen. Och när vi står där så kommer Vattenrallen smygande inifrån snåren. Den kommer dock aldrig fram helt till matningen men den får säkert i sig en del spill. Och när vi står där så börjar en storråtta springa fram och tillbaka mellan matningen och in under en rotvältra. Har kanske läst tidningen att nu är det dags att börja hamstra. Har visst varit två råttor där men den andra blev tagen av en räv häromdagen. Jobbarkompisens kompis fick se när räven kom och knep råttan.

  Efter en lång stund skiljs våra vägar och jag fortsätte ut på vänstra sidan om den gamla skjutbanan. Där möter jag snart en Gärdsmyg som tydligen fått vårkänslor. Sjunger och verkar leta efter lämpligt ställe att bygga bo på. Jag kommer så småningom ut till branten och det måste ju förevigas.
Åt söder ligger Högklint.....

.....och norr ligger Visby och nya kryssningskajen.

  Sen blir det hemåt som gäller och dags för att sätta sig och uppdatera hemsidan med både det ena och det andra. Nu ligger dagordning och verksamhetsberättelsen där men det var lite pyssel och få dit dom. Och så blev jag ju avbruten av Rapport och Veckans brott. Men nu kan jag gå till vila med gott samvete.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar