Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 28 mars 2018

Förstår inte att det ska vara så mycket.

  Jag är ju pensionär men ändå tycker jag att det är fullt upp. I dag hade min nye ordförande stämt träff med mig, klockan nio på morgonen. Vi la upp taktik för hur vi nu ska ha det med en ordföring som vill att det ska bli lite mer drag så att vi får med de yngre panchisarna. De är ju inte alltid nöjda med att dricka kaffe, prata och köpa lotter och eventuellt bli underhållna av vår sånggrupp. Planer smides.

  Hem för att få mat  magen och ta igen mig lite. Sen hade jag ju kaffet till kören i dag så jag måste handla. För säkerhets skull, det är ju påsk på gång, så tog jag en sväng ner på Öster också. Blev en flaska vin och lite goda gotländska öl. Gjorde slut på en burk lingonsylt i går och tänkte lägga en liten lapp i plånboken. ...men det måste jag komma i håg. Inte tusan hade jag nån lingonsylt med mig hem. Inte bara namn jag glömmer, ahlzeimer light ?

  Blev sång i kväll och det var som vanligt numera mycket surr och lite verkstad. Hur vi ska få i hop något till konserten vi ska ha de tjugoåttonde maj vet jag inte. Vi ska sjunga i Visborgskyrkan på temat så här låter min musik. Sen blir det eventuellt en uppsjungning sista onsdagen vi har övning den trettionde, den sista för den här terminen. Sen får jag se hur det blir med hösten, och rösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar