Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 1 mars 2018

En fulladdad torsdag

  Knallade i väg till bridgelokalen för fot i dag, inget kul att cykla. Halt och slirigt och kallt om ändalykten att sätta sig på sadeln. Blev hoplottad med en ny partner i dag, lugn och rätt tyst av sig. Ingen risk för att vi ska komma ihop oss om nåt tänkte jag. Första brickan gjorde våra motspelare en tankevurpa, de var spelförare och tog en straff. Men sen fick jag vara spelförare på tredje och gjorde en tankevurpa jag med. Betalt kvitterat. Sen stretade det på hela tiden och vi fick inte det till stämma tyckte vi. Antingen passade inte korten i hop, eller så bjöd vi för optimistiskt när vi inte skulle göra det, och när vi hade kort var vi fega.
Men när resultatet var hopräknat så visar det sig att vi kom delad trea och låg prcis på medel, femtio procent.

  Så var det dags för mat igen och det började eka i kylskåpet och jag var tvungen att åka och handla. Bjöd in mig själv på fika vid lillsyrran, handlade ett glömt bröd för henne plus att jag fixade kaffebröd. Blev en del prat innan jag drog vidare och hon skulle till tandläkaren. Hem och ladda mentalt för kvällen, funderade på hur mycket jag skulle klä på mig. Men när jag kom ner till Munken så hade Anne satt kassabordet innanför dörren. Ni kommar till frysa ihjäl om ni ska sitta ute på vanliga stället sa hon. Så det var riktigt varmt och skönt, kunde ha haft en tröja mindre men jag njöt.

  Samtidigt så fick vi ju höra musiken bra vilket vi inte gör annars. Nu blev det inte Christina Gustavsson, hon hade ramlat av en häst och blev ersatt av Emilio Estrada. Jazztrion och han spelade ett Cubainspirerat program, Var väl några som var lite besvikna att det blev ändrat i programmet men inga klagomål. Jag gick och nynnade på deras extranummer på hemvägen, Bessame mucho.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin snöbild du har i din header!!
    Vilken tur för er att ni fick lyssna till Emilio Estrada. Han är BRA!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint med snö, ibland. Och visst är Emilio bra men
    jag hade set fram emot Christina G för hon hör man inte så ofta.
    Emilio han dyker ju upp lite varstans härnere. Kram.

    SvaraRadera