Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 18 februari 2018

OS-söndag.

  Kände mig inte så pigg när jag vaknade i morse, eller rättare, vaknade under natten och hade svårt att somna om. Men jag tvingade mig upp till starten av herrarnas stafett. Nu blev det ju ingen svenskdag precis, femma låter ju ganska skapligt men när man såg hur långt efter de låg när de klassiska sträckorna gått så var det ju inte riktigt kul. Nu blev det ju lite kamp om placeringarna före i alla fall. Skidskyttarna var tillbaka i sina vanliga spår, lite bommar hit och dit gjorde att det inte blev, eller kanske blev helt normala resultat.

  Sen var det snart dags att åka till Väskinde där en av de sista föreställningarna av Maka på din make. WATS kom i gång lite trevande men sen var det i nästan tre timmar man fick träna skrattmusklerna. Vilka förvecklingar det blir när de sätter i gång. Hur de här amatörerna kan hålla sin repliker i huvudet hela tiden kunde varken jag eller syrran förstå när vi gick igenom pjäsen i bilen hem. Men det är klart, det är så många tilltrasslade situationer så det gör ju inget om det blir fel namn nån gång. Förbaskat duktiga är dom.

  Och så har sista avsnittet av Bron gått och allt blivit utrett. Hade egentligen trott ett något annat slut men trådarna blev uppnystade. Och någon fortsättning följer säger de att det inte blir så vad ska man nu ta sig för på söndagkvällarna. Gå och sova skönhetssömn kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar