Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 1 februari 2018

Man kan ju inte vara på topp jämt.

  Mina kläder hade torkat i morse, det var konstigt nog bara mina fleccefingervantar som fortfarande var fuktiga. Som tur är har jag ett par till, slovenska, jag blev ju tvungen att köpa ett par nya där nere eftersom de jag hade med mig gick sönder.

  Blev hoplottad med en kille på bridgen som jag inte spelat med förut, däremot sprang vi orientering båda två i vår ungdom. Han är från Gothem och jag i från Havdhem men vi var ju som ett stort kompisgäng på den tiden. Och det är faktiskt fyra stycken till av de här bridgespelarna som sprang orientering på den tiden. Nu är det bara två av dom som ännu håller på. Jag och min hoplottade partner hade inte något värst flyt, och konstigt nog fick vi inte korten till passa i hop. Så var det som så att när vi väl kom rätt så lyckades vi på nåt konstigt vis spela bort kontraktet. Vi kom dock inte sist men det var attan så nära.

  Kom hem och fixade lite käk och sen fick jag gå in på hemsidan och rätta upp en del namn som jag hade missuppfattat. Så fortsatte jag med verksamhetsberättelsen där jag fått en del kompletterande uppgifter. Nu är det bara några uppgifter som jag saknar och så få den godkänd av min styrelse. Då var det fram emot kaffedags så jag tyckte det vara lika bra att knalla in med bilnyckeln och en del andra grejer till mina körkompisar, jag skulle ju överlämna deras nyckel i går kväll, men man kan ju inte komma ihåg allt. Jag hade förvarnat så de hade köpt hem kaffebröd, passade ju bra. Blev en ordentlig pratstund innan jag gick hemåt. Och eftersom jag inte pratat med mina grannar på nästan en vecka knallade jag ner till dom och blev sittande där ett bra tag där också. Och i morgon får vi hoppas på en ny bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar