Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 4 februari 2018

Fortsatt söndag.

  Hade med mig systrarna i bilen ut till Klinte för att se revyn på Rondo. Fullsatt, nästan, jag hade en ledig plats på min högra sida. Nu satt vi på rad tio, första raden på övre delen, lättast för lillsyrran att ta sig dit. Där var några som satt i rullstol närmast dörren så det kan ha varit någon av dom som skulle ha den tomma stolen. Precis före första akten kom det en äldre man och frågade om den var ledig. På mitt jakande svar, eller rättare sagt sa jag att jag tror det. Då sa han att kände sig inte helt ok så han ville inte sitta inklämd på den plats han var tilldelad om han skulle behöva gå ut. Vet inte vad han tog vägen efter paus för stolen var tom bredvid mig under andra akten.

  Själva revyn blev vad jag hade hört andra säga, lite seg i första akten men sen tog det fart i andra. Nu tyckte jag väl i och för sig att det var rätt skapligt i första eftersom jag hade andra förväntningar. Och med det satt jag och väntade på att nu ska det bli bra fart i andra, men det var väl egentligen inte så stor skillnad. Tänkte bara att det var rackan vad det gick fort i andra och det tyckte mina systrar också. Men de gjorde ju riktigt bra i från sig, och "nykomlingarna" Marie och Niklas var ju riktigt bra. Niklas var ju ett riktigt bra tillskott för det sångliga. Och Marie hon tydligen fullständigt skiter i hur hon ser ut eller vad hon gör. Definitivt inte rädd för att göra bort sig kom vi överens om i bilen hem. Och där hade vi tid att prata igenom revyn för det ringlade en lång orm av bilar hela vägen till staden. Gick aldrig över sjuttio kilometer i timmen, snararare närmare femtiofem, sextio. Men jag kunde faktiskt hålla mig från att gasa på, jag insåg att jag hade kö hela vägen. Där låg vägen torr som den bästa sommarväg ända till sista milen då det kommit ett tunt lager torr snö där. Men den virvlade bort av alla bilar. Mina systrar tyckte att jag körde lugnt och sansat så jag får väl tänka på det.

  Och nu fick Bron en annan vändning, frågan är om Henrik är kvar och får lösa fallet eller om han blev ett offer. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

  1. Vi var och såg revyn för ett tag sedan och jag tycker precis som du. Den var bra!
    Ja, hur ska det gå för Henrik? Jag var lite besviken på Bron för några avsnitt sedan och tyckte att den var väldigt rörig, men nu har den verkligen tagit fart. Jag får väl se de sista avsnitten på SVTPlay.
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog tid och svara, men som sagt nu har Bron tagit fart ordentligt.
      Och revyfolket med Palten i spets får nog chansen ett bra tag till.
      Kul att orkesterkillarna fick agera lite också.
      Ha de bra i värmen. Kram !

      Radera