Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 28 februari 2018

Fortsatt nedfall.

  Börjar bli tjatigt med det här vädret, mer snö har fallit ner under natten och förmiddagen. I dag tog jag i alla fall mod till mig att sticka näsan utanför dörren. Skottade rent utanför vår port och ner i källartrappan till tvättstugan. Även om jag går invändigt ner i tvättstugan så får jag ju tänka på grannarna i de andra tre husen. Fortsatte bort och rensade min garageuppfart. Sen blev det en sväng genom Furulundskogen lika med  Elefantskogen. Kom bort till Trädgårdsgatan och tog Ö Törneqvior hem. Blåste snålt som tusan över de öppna fälten, men vad kan man vänta sig när det är över nio grader kallt.
 Egentligen så är det ju faktiskt vackert med snön.
Och betydligt roligare än blasket vi brukar ha den här tiden.

  Stötte på en bekant som avslöjade att våra grannar i Hemse kommer att bli grannar på nytt. Ett antal hundra meter längre bort visserligen. De har sålt huset i Hemse och flyttar in i Gotlandshems "höghus" på Greta Arvidssons gata. Inflyttning från och med i dag där. Får väl gå bort med flyttgröt till dom.

  Hade definitivt inte lust att gå på körövning i kväll, trött, frusen och mina leder mår inte så bra heller. Men det är ju onsdag så det har varit mitt sedvanliga medicinintag och räknar med att i morgon är jag på gång igen. Måste jag ju vara för klockan nio sätter jag mig vid bridgebordet. Sen är det kassatjänst på Munken i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar