Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 10 februari 2018

Första guldet !

  Bänkade mig framför teven i arla morgonstund med skiatlon på programmet. Fyra svenskor varav Kalla såg ut att vara på hugget och ville hålla tempot uppe. Och det var tydligen en plan som hon tänkt ut för länge sen. Sista långbacken satte hon in ett ryck och drog ifrån och höll hela vägen in i mål. Nästan lika bra var unga Ebba Andersson, tjugoårig OS-debutant som bara släppte tre rutinerade åkare framför sig. Kanonkul öppning på tävlingarna, damkronorna spöade sen Japan i hockeyn av bara farten och en annan debutant blev sjua i damernas sprint i skidskyttet. Är det tjejerna som göra det den här gången.

  Mellan varven packade jag väskor, jag ska ju på gamla dar sätta mig på skolbänken igen. Ska gå världens enda folkhögskola som är ägd av pensionärer. Så det kan råka till och bli tyst här ett tag. Tyckte jag behövde sporta lite så jag snörade på mig kängorna och drog i väg genom elefantskogen. Kom så småningom fram till kolonilotten där det ännu står kvar lite i jorden.
 Närmast brysselkål och purjolök bortom.

Konstigt nog så tycker tydligen hararna att det är godare med
purjolök än med brysselkål.

  Sen gick jag över A7-fältet hemåt och gick via Wilhemina Skogs gata till Greta Arvidssons gata. Det rör på sig hela tiden med huskroppar som kommer upp nästan överallt. 
Vad det här ska bli för nåt vet jag inte, otroligt stor för att vara en vanlig villa tycker jag. 
Och den står där inklämd mellan radhusen i bakgrunden och den nybyggda förskolan.
Mittemot på andra sidan gatan så är det ett stort hus med blivande bostadsrätter.

Här börjar Gotlands första trygghetsboende växa i höjden.
Det är här jag satt upp mig i kön. Ett år till inflyttning.

  Inflyttning är det däremot nu i Gotlandshem hyreshus som ligger längst ut mot Allégatan. Det lägsta, längst ut, har de redan börjat flytta in i såg jag, och det andra är det inflyttning första mars. Sen var jag snart hemma och hade sån tur att jag blev bjuden på fika i dag igen, alldeles lagomt. Nu får jag plocka ner det sista och sen se till att jag får lite sömn för båten går i morgon bitti. Har definitivt ingen önskan att se mello och det slipper jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar