Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 2 februari 2018

En dag som bara var.

  När solen sken på förmiddagen hade jag ännu inte kommit i gång klokt och när jag väl började tänka på att ta en sväng började det snöa. Blev sittande och löste korsord. PRO-tidningen kom i går och där finns en hel del att läsa men där finns också fyra korsord av varierande svårighetgrad. Brukar alltid lösa dom och för det mesta skicka in över nätet. Varje korsord har ett antal märkta rutor som bildar ett lösenord så dom är bara att skicka. Förmodligen är det åtskilliga av oss c:a 360 000 som får tidningen som också löser kryssen och skickar in. Chansen att vinna är ju inte så stor då.

  Sen var jag ändå tvungen att ge mig iväg och handla för det ekade nästan i mitt kylskåp. Tänkte jag skulle skippa att fixa mat utan köpa en låda färdigmat. Men icke lådorna var slut, det dom haft i dag var försvinnande gott tydligen. Fick se till att fixa något ändå, köpte med mig hem lite blandfärs bara så där. På vägen hem började jag fundera på vad ska jag göra av detta. Satte på potatis och blandade till färsen och så stekte jag "smäckar". Med lingonsylt och en folköl till blev jag mätt och glad i dag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar