Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 20 januari 2018

Solig lördag.

  Kunde ju inte sitta inne och trycka när det var så fint väder ute i dag. Det blev en promenad på dryga timmen ner över A7-fältet men i dag gick jag genom Krookska dungen först så att jag kom ut på baksidan av alla de nya kåkarna som byggs.

  Husen till vänster flyttade de in i för snart två år sen och husen bortanför kranen sker inflyttning första mars. Närmast i bild bakom nätstaketet är det också på gång nya hus. Vet ej riktigt när de står inflyttningsklara. De här tre är det Gotlandshem som står bakom. Där kranen står byggs det ett trygghetsboende i Peab och Svenska Vårdfastigheters regi. Där har jag för säkerhets skull satt upp mig på kö. Beräknad inflyttning nästa vår, om drygt ett år alltså.

  Fortsatte  sen över Visbyleden vid Linds och tog några stigar på Terra Nova innan jag gick hemåt förbi backen mellan Gråbo och yttre Furulund. Sen blev det Furulundskogen och då hade jag inte så långt kvar.


  Många som var ute och tog vara på det fina vädret och här i backen var det full fart med pulkor, kälkar, snowracer och de som inget hade åkte direkt på rumpan.

2 kommentarer:

  1. Det är nog många som passat på att njuta av de här fina dagarna.
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gäller att passa på, snart blir det väl grått o blött igen.
      Kvällen gick till Så ska det låta och den ruggiga Bron.
      Vi hoppas på en bra vecka. Kram, Anders

      Radera