Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 8 januari 2018

Sol en dag till !

  Har nu  sett slutet på Den döende dektektiven, frågan vem som lurade vem. Han kan få till det  Leif G W Persson. Är det någon sorts självbiografi han skriver, han är väl rätt glad i att äta och dricka gott. Tänker kanske på sitt eget lilla hjärta ibland. Spännande och mycket sevärt var det i alla fall.

  Tog svängen norrut i dag via Brissund upp till Lummelundsbruk. Inte så mycket fågel men det blev en del nya årskryss. Strömstaren som jag såg i december var fortfarande kvar vid grottmynningen. Och en del av vad jag hade hoppats på visade sig snällt, Rödhake och Gärdsmyg bl. a.
Däremot var det ingen Vattenrall här nedanför norra dammluckan.
Åtminstone visade sig ingen för mig.

  Sen fick jag sätta mig framför datorn och förbereda inför morgondagens styrelsemöte. En del listor som jag fick reda på att någon ville ha. Och ett protokoll som kommit på avvägar. Så tränade jag lite inför vårt Kafé Nyfiket på lördag, jo nu har vi ändrat oss igen. De hade fått återbud till den lokalen som vi hade tänkt, nu är den ledig i alla fall så nu blir det Rummelraj !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar