Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 24 januari 2018

Så var vintern över !?

  När jag tittade ut i morse så var ju snön på väg att försvinna, flera plusgrader, regn och blåst. Tog bilen ner till f.d. skollärar´n, han ville ha lite IT-support. Vi hade kommit överens om att jag skulle komma hem till honom och supporta och så skulle han fixa en gemensam lunch. Vi satt och knölade med hans dator ett tag, han har en viss förmåga att spara allt på skrivbordet så det är inte alldeles lätt att få tag på rätt dokument. Men till slut så hade vi fixat det och han gick till köket för lunchen, under tiden rensade jag lite på hans skrivbord. Skulle egentligen vilja rensa ett tag till men jag fick ställa upp som kökshandräckning. Och sen blev vi sittande vid köksbordet och prata, vi behöver tydligen prata av oss lite bägge två. Om inte annat så kan vi "ljuga" lite för varann.

  Sen skulle jag i väg och komplettera min handel från i måndags. Och nu kan jag äntligen köra lagligt på vägen mellan Allégatan och rondellen vid Biltema på Visbyleden.
Så här såg det ut 2 September.........

.......och så här 23 november när det egentligen var tänkt att
den i dagarna skulle öppnas för trafik.

  I går den 23 januari invigdes den och cementblocken nere vid Biltemarondellen togs bort. Nu kan jag köra där utan dåligt samvete. Det har nämligen gått att komma ut på Trädgårdsgatan åt båda hållen och det har jag utnyttjat ett antal gånger, men avslöja inte mina synder vidare till någon är ni snälla.

  Körövningen var lite tunnsådd i kväll, det var bara vi tenorer som för första gången i år var fulltaliga. Jag var inne och sjöng med basarna när de övade sin stämma. Riktigt behagligt att sjunga i deras stämläge, får snart erkänna för mig själv att mina stämband börjar ta stryk av att jag inte kan hålla tyst när jag är förkyld och hes. Och att då ändå försöka komma upp på de där lite högre tonerna gör ju inte saken bättre. Men ett tag till hänger jag nog med, tror jag. Sen flyttar jag från förstetenor ner till andrabas och vilar rösten. 
När jag var på hemväg i kväll var snön borta överallt utom där den har blivit hoppackad som is på gatorna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar