Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 10 januari 2018

Onsdag och medicindag.

  Verkar som onsdagarna inte är min dag, låg och hosta en del i natt och var frusen och ville definitivt inte gå ur sängen i morse. Tog dock min onsdagsranson på elva tabletter plus sprutan som jag tar varannan onsdag. Sen var jag trött och hängig hela förmiddagen. Fick sen en del positiva besked så eftermiddagen var mycket bättre. Plockade undan ljusstaken i fönstret som var det sista av julsaker och när jag sen gick ner med sopor så ringde jag på vid grannen för att höra hur det var med dom. Blev en kaffeslurk där med kakor, hembakta, till. Så gick jag upp och såg slutet på skidskyttet och blev sittande och såg en gammal ameri-kansk musical som handlade om när killarna skulle gå ut i kriget. De hade ju många av de stora artistesterna som kom ut i fält till dom och spelade. Så jag fastnade för musiken, det var den gamla fyrtiotalssvingen de spelade, bl. a. var Benny Goodman med i ett nummer.

  I kväll körde vi i gång vårterminen  med Öronfröjd. Jag hade lite svårt att komma upp på de höga tonerna så jag började fundera på hur det ska gå på lördag. Men kom på att i Rummelrajs repertoar är det inte många gånger som jag är uppe och drillar i försttenoren. Vi ska köra genom programmet i morgon kväll så då får vi se hur det funkar.

  Nu får jag tänka på refrängen för kl. nio ska jag spela bridge borta vid gamla sjukan på A7-området. Då måste jag ju ha hjärnan något sånär alert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar