Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 18 januari 2018

Motion m.m.

  I dag har jag motionerat både knoppen och kroppen. Började i morse/förmiddags med att gå bort till bridgelokalen. Tyckte det verkade så halt och moddigt så jag ville inte ta cykeln. När jag väl kom dit så blev jag hoplottad med den äldste av bröderna Nilsson. De bägge andra bröderna hade jag spelat med tidigare och har väl gått både upp och ner. Satte oss vid första bordet och min partner fick spela hem en bra utgång. Nästa bricka blev jag spelförare i ett egentligen hopplöst kontrakt. Jag fick dock chansen när det var fem kort kvar och blev för ivrig när jag såg att det här kan gå. Gick in på fel hand och fick en straff. Sen gick det skapligt hela tiden så jag grämde mig lite över mitt misstag. När vi satte oss ner för sista ronden sa vi att det har ju gått rätt skapligt, men de två motspelarna där snurrade upp oss och vi fick en riktig dålig rond. Men när mellanbrodern läste upp resultatet visade det sig att vi klarade vinsten ändå. Förstapriset, en skraplott gav dock ingen utdelning. Men vad gjorde det, vi vann ju !

  Hem för att få lite i magen sen var jag kallad till ett möte borta vid Stenhuggaren. Funderade om jag skulle cykla, nja och ta ut bilen hade jag heller ingen lust till. Snörade på mig kängorna och knallade i väg upp över A7-fältet. Där var den nya gång och cykelbanan precis renskrapad från snö så jag ångrade nästan att jag inte cyklade. Men tjugo minuters rask promenad gjorde gott och jag kom upp precis på minuten. Mötet var rätt fort avklarat trots att det rörde sig om rätt tunga saker. En hel del formaliteter som ännu ska klargöras hur det ska gå till. Efter en fika med skivkaka så knallade jag hemåt igen, då var det så det började frysa på så att det var lite mer förrädiskt. Men det gick bra.

  Så var jag tvungen till att ta reda på vissa tider till en del evenemang framöver och fick rea på att syrran hade bokat in oss på sista föreställningen på Nyårsrevyn i Klinte och sista föreställningen på WATS-teatern i Väskinde bygdegård. Kan nog bli bra och kul att vara med på de sista på båda. Nu brukar det för det mesta bli någon extraföreställning så vi får väl se. Det tredje evenemanget jag ska på är betydligt närmare. Knapp minuts promenad till Säveskolans aula och Gotlands Balalajkaorkester med gästartist. Så jag fick gå ner till mina trappbos och tyvärr meddela att jag inte kunde vara med på en liten fest nere i vårat samlingsrum i källaren. De tyckte det var synd men bjöd på kaffe och för att jag inte ska bli för mager efter allt mitt motionerande i dag så tryckte jag även ner några kakor som det bjöds på. En rätt bra dag i snöblasket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar