Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 15 januari 2018

Måndag eftermiddag.

  Nu har jag varit ute och blivit genomblåst, var ute på S Hällarna och klokt nog gick jag genom skogen först. Gick längs med spången nedanför Levaladorna där GOF har sin fågelmatning. Tre nya årskryss inbringade det, så här i januari då är det ju nästan bara att gå utanför dörren så får man årskryss. En Fasantupp gick där och plockade i sig spill på marken i sällskap med Bofinkar och tillsammans med de andra småfåglarna i själva matningarna så var det några stycken Grönfinkar.

  Fortsatte söderut och gick inne i skogen tills jag var halvägs ut, då drog jag mig ner mot pallkanten och blåsten.

  Där stod dom här Spåtistlarna, dom är lika fina nu som vinterståndare som dom är på sommaren tycker jag. Och lika vassa taggar har de nu så dom är vackrast där dom står. Sen drog jag norrut längs med kanten och med blåsten i ryggen. Tur att jag hade klätt mig efter blåsten och kylan, var ändå så att mina fleece-fingervantar inte räckte till. Skönt att komma in i värmen igen, men nu sitter jag och väntar på att min frisör ska ringa. Då får jag ge mig ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar