Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 20 januari 2018

Lördagförmiddag.

  Börjar dra i hop sig till årsmöten framöver så i går satt jag och började på en verksamhetsberättelse. En hel del uppgifter som ska plockas fram för att visa vad vi hållit på med under föregående år. Matrast med efterföljande skidskytte blev det sen innan jag tog mig utanför dörren.

  Var bort till Sävehallen och kollade en ny aktivitet som har tillkommit i höst. Volleyboll, pensionärerna blir allt yngre ? och piggare så det gäller att hålla i gång. När jag ändå var ute och trampade så blev det en halvtimme till i halkan. När jag sen kom hem blev jag haffad och inbjuden på kaffe och blev sittande en god stund. Som vanligt på fredagvällarna så fastnade jag sen framför teven, På spåret och Skavlan. Sen hade jag inte lust/ork att gå in och sätta mig här.

  Men nu har jag haft sällskap vid lösningen av melodikrysset. Vi kom överens i går att i stället för att sitta var för sig tre stycken så kom dom upp till mig och sen gick lösandet galant. Nu var det inte särskilt svårt i dag men det var ju kul att ha sällskap till kaffet så här en lördag förmiddag. Strålande väder är det ute så det blir nog en tripp ute i dag också.

2 kommentarer:

  1. I dag hoppade jag över Melodikrysset och gick ut på en promenad i stället. Det gäller ju att passa på när vädret är fint. I nästa vecka ser det ut att bli milt igen och då blir det väl nederbörd och blåst kan jag tänka mig.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att ta vara på det fina vädret som var i dag.
      Krysset var lätt i dag och jag hann med solen också.
      Hoppas på en lika bra dag i morgon. Kram.

      Radera