Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 30 januari 2018

En dag som bara var.

  Om i dag finns inte mycket att säga, har inte hänt ett skapandes grand som min mormor brukade säga när det var något hon väntade på. Visserligen uppdaterade jag hemsidan med ett reportage om handarbets-gruppen. Fick en del skapliga bilder mailade som jag satt och lade in plus lite text. Så fyllde jag i lite papper inför den kurs som jag snart ska i väg på. Satt på ett styrelsemöte och informerade om en del, bl. a. en kurs på Gysinge. Fasiken sa jag, den är ju som gjord för mig. Ja det är väl bara att anmäla dig och sticka iväg, sa någon. Nu har jag fått klartecken från distriktet så dom står för fiolerna. En vecka i annan miljö när jag slipper att tänka på mathållning eller nåt sånt. Sen om dom får in nåt i min skalle vet jag inte, men jag får chansen att träffa och byta erfarenheter med likasinnade. Och då är det ju en del praktiska saker som måste ordnas.

  Sen lite allmänt slöande innan det var dags för idrott på teven igen. Parallellslalom på den gamla soptippen i Hammarby. Otrolig massa åskådare som hejade fram di svenske, men Frida ramlade i semin och Andre Myhrer fick stryk med några hundradelar i herrarnas final. Så blev det Mandelmanns, de är ju så barnsligt tokiga så dom är ju roliga att se. Och sen naturligtvis Veckans brott med Leif GW Persson, det missar jag inte gärna, han är ju också ganska självgod.

  I ett reklamavbrott i Mandelmann så råkade jag titta ut genom sovrumsfönstret. Vet inte om kranföraren glömt och släcka eller om de jobbar övertid. Men i mitt dokumenterande av A7-fältets utbyggnad kunde jag inte låta bli att ta några bilder, visserligen blir det ju inget bra med min mobil. Behöver nästan ett stativ för att slippa skakningsoskärpa. Längst upp i vänstra delen av kranarmen står det Peab, visst svårt att se. Dom står alltså där de bygger det nya Trygghetsboendet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar