Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 23 december 2017

Uppesittarkväll.

  Nu börjar förkylningen släppa och inte har jag varit så trött i dag heller så jag ska nog överleva det här med. Dagen förflöt som en vanlig lördag med frukost, blommorna som ska ha sitt, korsord och melodi-krysset. Som vanligt hade han gjort ett julkryss men den gode Eldeman spolade Jussi och Adams julsång i dag. Nu får jag sitta vaken till midnatt för de brukar ju avsluta uppesittarkvällen på radion med den.
 
  Har varit på stan och provianterat inför helgen. Fullt av folk både på systemet och på Ica, många bekanta som man träffade på. Sen har jag ringt en del samtal och hälsat God Jul. Jag kommer ju aldrig mig för att skriva julkort så jag slår en pling i stället. Så ner till grannen för att hämta en liten dunk dricka, så fick jag provsmaka också. Sytt u gutt, som vi säger. I morgon har jag några hedersuppdrag så då får jag låta bli att ta varken dricka eller snaps till jullunchen. Men tror jag överlever det med.

                                      Önskar alla en God Jul


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar