Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 2 december 2017

Tv och pyssel

Låg i sängen och lyssnade på radion från kl sex. Frukost fram mot halv nio med lösande av korsorden i tidningen. Sen blev det melodikryss som var ganska lätt i dag, igen. Och så var det bara att byta stol och se på skidsprinten i Lillehammer. Gick ju inte lika bra för di svenske som det gjorde förra helgen.

Hann med att få lite mat i magen innan det var dags för skidskyttet. Och sen tyckte jag ändå att dagen var förstörd så då fick jag upp och kliva och leta lite.
Det är väl lika bra att jag får upp den där stjärnan och adventsstaken, grannarna klagar ju annars. Men det för ju med sig att det ska klaffa med timers och de ska ställas in och kolla att stake och stjärna tänds och släcks vid rätta tidpunkter. Så långt allt väl och stjärnan kom upp ganska fort.

Men så kom kom jag ut i köket och fick se min gamla tråkiga gardin som hängde i fönstret. Måste byta tänkte jag och in i garderoben för att leta. Hittade en kombo med, en gardin på var sida plus en kappa. Gott och väl, ner med den gamla i tvättkorgen och upp efter lite besvär med sidorna. Sen hade jag två gardin-stänger i en garderob så på med kappan på den ena. Upp på en stol och köksbordet, men då visar det sig att gardinstängerna är lika breda. Vad gör jag nu, jo inne i mitt kombinerade bibliotek och arbetsrum hänger ju en gardin på en bred stång. Upp på min pall och ner med gardinen och kappan till köket kom på den stången. Upp på stol och bord igen och där hänger de nu, till saken hör att stolen båda gångerna när jag gick ner från bordet vinglade till. Tänkte på Regionens kampanj Trill int i kull, den riktar ju sig till oss äldre att vi inte ska upp och fara längs väggarna.

Ja så var det ju gardinen i "biblioteket", kom fram till att den ser ju inget kul ut att ha hängande där nu i helgerna. Blev till att gå till garderoben i gen och leta. Hittade något som lämpade sig bättre tyckte jag, så snart hade jag varit upp på min stegpall och hängt upp dom med. Nöjd och belåten kunde jag fixa en liten matberedare när jag lagade till litet mat igen. Tiden hade ju gott medan jag höll på och bytte hit och dit och jag tyckte att lite belöning kan jag ju unna mig.

Plockade fram en Norrlands guld till maten, "inget tjafs, inga konstigheter, bara en god öl" som dom säger. Men va tusan den smakar besk och konstig tyckte jag. Tittade på burken efter datumstämpel men hittade en text där det stod alkoholfri öl. Har tydligen tagit en sexpack i affären utan att jag märkt det. Och uppriktigt så visste jag inte att de gjorde alkoholfri öl. Har druckit en hel del alkoholfria ölsorter som har smakat gott. Men Norrlands guld var definitivt inte god, snacka om tjafs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar