Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 6 december 2017

Trögstartat

  I dag låg jag och huttrade i sängen till kvart över nio. Sen blev det  åtta plus en tablett, ett kokt ägg och en balja te. Gick in och tittade på europatouren för damerna i golf mellan varven i soffan. Vaknade till något sånär strax före ett och kom underfund med att lite mer måste jag ha i magen. Det blev lite hastverk och en av de alkoholfria ölen.

  Sen blev det sittande framför datan i stället lite från och till. Eftermiddagen var snart gången och jag hade lite funderingar på att hoppa övningen i kväll. Men vi skulle ju gå igenom tågordning och ha sista genrepet inför vår egen konsert nästa onsdag. Vi har den samtidigt med Luciakröningen i domkyrkan så vi får väl se hur många som kommer och lyssnar på oss. Det gick ganska trögt med styckena vi skulle sjunga också, och som tur var så blev en av carolerna struken. Vi sa att den får vi ett helt år på oss att träna in så att det låter något sånär i alla fall näsat julkonsert.

  Men nu är jag uppe i varv så nu får jag väl läsa ett tag så jag kommer ner. Har några ärenden som jag måste göra i morgon så jag får försöka komma ur sängen lite tidigare. man jag tycker de att sex, sju timmars sömn borde räcka men det verkar det inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar