Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 9 december 2017

Så blev det lördagkväll.

  Blev inget skrivet igår, fick inte tillfälle förrän det höll på att gå över till nytt dygn så jag kröp i säng i stället. Började annars gårdagen med en välbehövlig extraövning för tenorerna så att vi ska kunna låta bra på onsdagkväll. Innan jag åkte dit skrev jag upp mig i tvättstugan och jag kom lagom hem till den tiden. Problemet var bara att jag skrivit upp mig fel dag, men gick och ändra. Så passade jag på att köra dammsugare mellan sporten på teven.

  På kvällen umgicks jag med grannarna, vi satt och såg på spåret och så blev det en massa prat. Senafte som sagt.

  Dagens händelser är väl inte heller så mycket att skriva om. Läsa tidningen och lösa kryssen i den. Lösa Melodikrysset och så naturligtvis kolla in all sport så här på lördagen. Allt från golf där jag led med Pernilla Lindberg som treputtade på artonde. Hon missade fjärdeplatsen och därmed en hel del pengar i och med det.
Stina var den enda som gjorde nåt väsen av sig annars av alla som hade skidor på fötterna. Och till sist fick vi ju en Gotländsk världsmästare, Sara Steen var ju med och gjorde mål mot finskorna men det satt hårt till. Dom höll ju på att slarva bort det, men målvakten räddade hem guldet med sina straffräddningar.

2 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en skön andra advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ha en skön avslutning på kvällen du med.
      Nu, halv fem c:a har det börjat snöa här i stan.
      Vitt på marken redan. Kram, Anders

      Radera