Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 3 december 2017

Första advent.

Har kollat att mina timers är rätt inställda, att de tänder och släcker på rätt tider. Med lite justeringar så ska det funka nu. Har samtidigt mina funderingar på det här med gardiner. När det är sommar och ljust hur länge som helst på dygnet då ska det vara sommarlätta gardiner som släpper in så mycket ljus som möjligt. Det är väl okej. Men när det är den här årstiden vi är inne i nu, mörkt nästan dygnet runt, regn och slask. Då ska det var mörka gardiner, som täcker det mesta av fönstren. de släpper ju knappt in nåt ljus alls. Borde det inte vara tvärtom ? Eller kan det vara så att på sommaren vill vi se det ljusa och varma, och på vintern tänder vi ljus och sitter och kurar under ett täcke och bara myser av det mörka murriga.

Efter att ända från morgonen hejat på tjejerna och grabbarna både med och utan bössa så har jag i alla fall hunnit med att få i mig lite mat. Bra när man gör storkok och kan ta ut färdiglagat från frysen, det behövs såna här dagar. Heja Kalla.

Men så var det dags att hämta upp en del av mina körkompisar för att åka ut till Eksta. Vi blev lite dåligt uppsjungna till att börja med men efter att det inte gått så bra med genrep så blev det lite annat. Frågan var om vi var fler i kören än församlingen men det gick nog på ett ut. Vi fick till slut ordningen på de sånger vi skulle sjunga och när. Gick väl lite taffligt med insatserna på de första men sen när vi blev varma i kläderna så gick det till slut rätt bra. Församlingen verkade nöjda och prästen likaså så det var bara att bocka och tacka och ta för sig av kyrkaffet. Baksätespasagerarna hade lite mer utrymme när vi åkte hem så även där var alla glada och nöjda. Fick till och med beröm för min körning, lugnt och säkert var omdömet.

Inte kan jag säga att alla bitar ramlade på plats efter sista avsnittet av Jordskott. Verkade mer som att det kan bli en uppföljare så småningom.

Och för övrigt bryr jag mig egentligen inte om gardinerna. Jag vill ha sommar hela tiden, bort med det här mörka murriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar