Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 8 december 2017

En lång, bra dag.

  Blev nästan ny dag innan jag kom hem i går kväll, var ju tjugofemårsjubileum på Jazzklubben i går kväll.
Fyra olika konstellationer spelade med de verkliga veteranerna i början. Gotlands Jazzlag som spelat i hop i fyrtiosju år, två av idékläckarna till Jazzklubben var med och spelade där, Gösta Lyttkens klarinett och Pauli Eile på trummor. Sen avlöste de olika sättningarna varandra men de hade en gemensam gästartist Gunnel J Mauritzon. Hon var då för tjugofem år sen med när idén kläcktes, Göran Allkvie och Örjan Klintberg var även de med då liksom nu, Göran som konferencier och Örjan med bas i en av grupperna och medarrangör. Många harangerades i pausen och även vi volontärer som bl. a. sitter i kassan fick komma upp på scen i pausen och få en kram och en blomma. Som sagt en helkväll var det.

  Blev även på gott humör några gånger till under dagen, var uppe och skulle lämna och hämta papper vid Stenhuggaren. Fick då en komplimang om att jag såg så pigg ut, och på ett bättre humör nu till skillnad mot tidigare i höstas. Bara att tacka och ta emot, känner mig ju bättre nu med, åtminstone oftast.

  Sen mötte jag en ung golfare som jag tog med som ännu yngre i vårt lag i golfens nationella serie. Han mötte mig med ett stort leende och talade om att han nu bor och arbetar på fastlandet. Alltid gott för själen när man möter de här yngre som man kämpat med både i simningen och golfen och de hejar glatt på mig. Jag får visserligen tänka till någon gång vem det är för de har ju växt till sig men jag hejar lika glatt tillbaka och mår gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar