Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 4 november 2017

Slö lördag.

I dag har det inte hänt så mycket så det är knappt att jag får i hop nåt att skriva om. Visserligen satte jag i gång direkt när jag åt frukost att rensa ur de noter som vi använde i går kväll. Dom ska vi ju inte ha inom den närmaste tiden. Och när jag då skulle sätta in i mina "arkivpärmar" så kom jag underfund med att jag måste göra nåt. Och när jag fått sorterat ett tag så hade tre fulla pärmar blivit fem med åtminstone lite luft i.
Så blev det melodikrysslösande och lite annan rensning, därefter var det lagom att fixa lite lunch.

En stund efter lunchen kom dotera och den lille store, han hade ingen match i helgen så han tyckte han kunde åka hem och hälsa på över helgen. Vet i fasiken om det är jag som krymper eller han ännu växer, jag får stå på tå när jag ska krama om honom. De hade med sig kaffebröd så det var bara att sätta på bryggaren.
Blev en del prat och när de gick satte jag på teven för att se innebandy. Men den kanalen hade jag inte så jag fastnade framför semifinalerna i TV-pucken. Och där blev jag sittande resten av dagen och kvällen. Tände  i alla fall några ljus med tanke på dagens betydelse. Inte en nypa frisk luft blev det under hela dagen. Kunde ju åtminstone gått runt kvarteret och hämtat upp potatis från garaget, men icke. Men det är ju en dag i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar