Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 15 november 2017

Fullbokad onsdag.

Satt i godan ro och åt frukost när det blev tyst och allt bara la av. Strömavbrott på hela ön kom jag fram till så småningom efter lite konsultation i mobilen. Trots att det inte varade så länge så fanns det inget varmvatten i duschen, gick bra ändå.
Fick gå flera gånger med allt jag skulle ha med ut till Västerhejde. Låskillarna var här och skulla börja byta våra låskolvar så de stod så att jag fick bära soppgrytan en bit. Ner förbi Atterdags för att köpa persilja för att klippa i soppan. jag glömde ju det i går och jag hade inte lust att åka förbi lotten. Däremot åkte jag införbi bilverkstaden där jag har mina däck förvarade. Tänkte de kanske missat mig med däckbyte nu inför vintern. Tjejen i kundmottagningen sa då att det fick du väl info om i våras att det måste du boka själv nu, hm. Men hon kunde hjälpa mig sa hon, men, men, datan hade lagt av efter strömavbrottet så det kunde hon inte.

Kom så småningom ut tidigt till bygdegården och var först. Nu ska vi ha annan uppställning på borden i dag tänkte jag. Man måste ju bryta mönster i bland, men det att det skulle bli sånt liv då hade jag inte räknat med. Jag stod dock på mig ändå och en del höll med mig, en del placerade bord enligt mina intutioner mer eller mindre under protest.
När folket började komma sågs en del häpna miner, en del sura miner men många glada miner. Och efter en lång eftermiddag med förhandlingar, musikgiss och föredrag via kanon på vita duken på scenen så tyckte jag att jag skulle höra mig för. På min fråga om vad de tyckte om den annorlunda bordsplaceringen så var det övervägande positiva händer i luften. Får se hur det blir nästa gång, vi får inte plats med så många. Med ordinarie uppställning får vi väl in ett tjugotal till. Och eftersom vi redan nu sa att vi tyvärr inte fick se Lucia från sjättklasen i V-hejde, men att vi ordnat med reserv så kan det bli fullt. Reserv blir Gotlanadslucia som kommer och besöker oss, trots fulltecknat schema så fick vi grön ljus från luciageneralen Roffe.

Och min lilla vilostund förrän jag skulle ner på körövningen slarvade jag bort. Skulle boka däckbytet och får se att jag lyckats radera hela min agenda i mobilen. Inte så himla kul, men som tur är så har jag som gamle Sträng både hängslen och livrem. Bara att hoppas att jag har med allting i min almanacka. Sent blev det innan jag kom i väg och när jag kommit ner en bit på Lännavägen tyckte jag att det var rackarns vad jag såg dåligt. Hade fortfarande läsglasögonen på näsan. Men det var bara att göra som innan jag skaffade mina progressiva glas. Texten väl synlig och sen fick jag titta över glasen för att se dirigenten. Kändes riktigt bra i kören i kväll, kan vara bra att visa lite känslor i bland tydligen för jag fick även nu många positiva vibbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar