Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 3 november 2017

En helt ovanlig fredag.

Vaknade i morse och kände att jag glömt något, fasiken, jag var så upptagen med att få in de låtar vi skulle sjunga i kväll i skallen. Glömde totalt bort att jag skulle åka ut och fika, prata och sjunga hos Perra i Vallstena. Totalt bortblåst ur skallen, nåja jag ringde ut till honom och han hade undrat lite om det var han som tagit fel på dag. Som tur är sätter han ju inte på kaffet förrän en av oss andra har anlänt och det kommer fler torsdagar.
Satte mig framför datorn och lyssnade på ljudfilerna vi fått. Hittade även två av låtarna på Youtube så det blev lyssnande där med. Åkte på återvinningen med de grejor som jag kasserat häromdagen, folk tittade litet konstigt på mig när jag utbröt i kä-ä-ra brö-öö-der eller lean on me. Jag måste ju öva. Handlade och var lat i dag och tog färdig mat med mig hem. Åt och satte mig framför datorn igen till jag bara kände att jag måste vila på hela ryggen.
Så blev det dags att cykla ner för uppsjungning, gick bra alltihop så vi fick vänta till det skulle vara soundcheck. Vi var sju olika konstellationer som skulle vara med, det var en ljusmanifastation arrangerad av Anhöriga mot droger och Birkagården med flera. För att så här i allhelgonatider minnas de alla som gått en för tidig död till mötes på grund av drogmissbruk. De som skötte ljudet hade inte fått till det riktigt, svårt att få ett bra ljud med en massa mickar i en stor domkyrka. Blev ett väldigt burkigt ljud. Vi hade lite tur för vi var de enda som inte använde mickar så enligt några i publiken, anhöriga visserligen, var vi dom som gick fram bäst. Vår tillfälliga ledare var väldigt nöjd med oss i alla fall, stor kram till alla och även önskemål om att hon fick vara med oss och sjunga vår godnattsång som vi tar efter varje övning. Det gjorde vi så gärna.
Och min röst höll hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar