Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 19 oktober 2017

Seniorshop och Rummelraj.

Upp tidigt för en gång skull, skulle ut till Västerhejde och släppa in Seniorshopen därute. Tur jag har bilen i garage för vad jag såg var det inte nådigt vad frosten satt på bilarna som stått ute under natten. Det var många som skrapade. Damerna stod redan och väntade på mig när jag kom ut. Ett sabla stort arrangemang runt alltihop, det var bara publiken som saknades. Men de som kom var köpsugna så jag tror att Angela var ganska nöjd ändå. Har inte hört hur det har gått vid sittningen på eftermiddagen.

Åkte hem och åt lunch, rester som jag hade kvar fick duga. Sen blev det datajobb mycket som behövde uppdateras på PRO Visbys hemsida. Sparade dock lite till senare, kände att jag behövde vila ett tag. Tog dagens korsord i tidningen och gick in och sate mig, mycket riktigt det blev en kort stund med slutna ögon.

Sen var det ju torsdagkväll och varannan torsdag så är det ju Rummelraj. Åkte ut till Vallstena och där hade P-O yngsta sonen med familj på middag så det blev lite prat med dom innan vi kunde sätta i gång och öva. Men först måste vi ju ha kaffe och prata av oss, sonen var hygglig och satte på kaffe innan de åkte hem till sitt. Så det tar ju sin lilla runda tid innan vi kommer i gång med själva sjungandet. Och tro det eller ej, hans katt har tydligen förstått att vi är skönsjungande, hon kom in och la sig på sin favoritplats i soffan bredvid oss under tiden vi sjöng. Hon som alltid annars helst velat gå ut när vi har satt i gång.
Minusgrader när jag åkte därifrån men vägen var isfri så det var inget problem med hemfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar