Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 24 oktober 2017

Mer jämt i dag.

I dag var jag i gång tidigt, tog mig ner till tvättstugan och laddade tre maskiner strax efter sju allaredan. Men sen gick jag och kröp ner i sängen igen med tidningen. Fram mot åtta gick jag upp och fixade frukost och så ner i  tvättstugan. När jag kom ner så var två maskiner klara, men tredje hade inte gått i gång ! Konstigt, men troligen var det någon som glömt att trycka på startknappen. Svor lite över denna någons miss, men tänkte att då kan jag ju tvätta de där jackorna och tröjorna som snart är dags att hänga in för vintern. Upp och hämtar dom, men någon svordom till över den glömske. Kassen med tvättmedel tog jag ju med mig upp första gången i morse ! Upp igen och ner för att få i gång maskinen. Men det är ju bra med trappträning säger dom, fyra gånger ner och fyra gånger upp de fyrtioåtta trappstegen. Snacka om morgonträning, sen blev det ju ytterligare tre gånger innan jag var klar.Trehundratrettiosex trappsteg ner och lika många upp.
För att träningen skulle bli fullödig så passade jag på att dammsuga hela lägenheten samt faktiskt tog tag i de smutsiga fönstren i rummet som snart inte gick att se ut genom.

Och så till rubriken, syrran fyllde ju inte jämt i går men i dag var jag och uppvaktade en granne och körkompis. Hon fyllde jämna år men det var ett ganska lugnt firande, kaffe och sju sorters kakor med tårta.
Bekanta som kom och gick under eftermiddagen, uppemot en femton stycken var det nog sammanlagt. Sen ska de fira med barnen nästa vecka när de alla kommit ner till ön.

Så har det varit lugna gatan resten av eftermiddagen och kväll, fastnade framför teven utan att somna. Vem vet mest, Rapport, Fråga Lund och Veckans brott rakt upp och ner. Så nu är det dags att ta igen den förlorade sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar