Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 23 oktober 2017

Måndagsklubben.

Lite dåligt med sömnen i natt också, stel nacke men något mindre ont. Var inget större problem att köra bilen när jag skulle i väg och uträtta en del ärenden. Var lat i dag, när jag ändå var i väg på Maxi för köp av nödvändigt för min mathållning så blev det så att jag köpte en färdig matlåda. Ingen större sensation men bekvämt är det.
Så var det ju måndag i dag och dags för Måndagsklubben. Skulle hämta syrran och nu har de ju stängt av både Trädgårdsgatan och Törnekvior så det blir att åka runt halva stan för att komma dit. Kom precis lagom och vi kom ut till vårt vanliga stambord. Janne Persson har ju lagt av att spela så han har blivit ersatt av en vildvuxen trummis. Gubbarna verkar ha fått nytändning när han kom med och han får göra lite soloinsatser.
I dag var Micke Karlssons son gästartist. Han satt och spelade gudabenådat på gittar helt solo, ett stycke före fikapaus och tre efter. Visst är han duktig, men det är frågan om det är rätt forum att spela i. Vi kan väl kanske få skryta med om en fem, tio år, att han hörde jag första gången på Måndagsklubben. Den som lever får se heter det ju.
Åkte förbi storasyster på hemvägen när jag ändå var i de krokarna, men hon var inte hemma då. Och när hon ringde sen och väckte mig när jag sov som bäst framför Rapport och sa att nu fanns det kaffe var jag inte så pigg på att ta mig dit. Inget jämt så det får väl firas senare vid lämpligt tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar