Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 27 oktober 2017

Fredag, slöardag.

Ja så mycket slöeri blev det ju inte när jag väl kom upp, frukost, koll av datorn, facebook och mailen. Sen satte jag i gång med att plantera om några kaktusar som håller på att växa ur krukan. Samtidigt satte jag några skott på tillväxt i småkrukor. Tar dom sig så får det bli nytillskott på fönsterbrädena, annars så blir det väl soppåsen.
Så blev det en del administrerande för fortsatta och kommande aktiviteter i PRO-föreningen. Det blir ju en hel del som måste läggas hand vid så att det funkar.
Och nu har jag precis kommit upp från källaren, vi  trappbos hade bastuafton från klockan fem. Sen blev det ärtsoppa med punsch. Och naturligtvis en massa småplock med tillbehör efter det. Tillbehören i både fast och flytande form. En mycket trevlig afton med prat, skratt och skrönor. Vi plockade av bordet och snyggade upp det mesta, däremot disken sparade vi till i morgonbitti, då blir det melodikrysslösande och disk på samma gång, hur nu det ska gå till.

2 kommentarer:

  1. Ärtsoppa med punch är det bra länge sedan jag åt. Ärtsoppa blir det i och för sig då och då, men jag har ju aldrig någon punch hemma.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ha en skön helg du också !
    Kram

    SvaraRadera