Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 12 oktober 2017

Det var ett tag sen.

Blev uppringd av en kompis i går eftermiddag som undrade om jag hade nåt för mig i dag. Det fattades en man i deras bridgespel och vi hade väl pratat om bridgespel förut. Sa att jag var upptagen från två, då skulle jag ner och få instruktioner om kassa systemet på Munken/Jazzklubben sa jag. Ja men då är det lugnt sa han, vi börjar spela kl nio och är klara strax efter tolv, så då blev det som det blev.
Cyklade bort och det var lottade par och konstigt nog fick jag spela med han som ringde. Kändes lite ovant och när jag blev spelförare i den absolut första given så tänkte jag att det är ju lika bra att ta tjuren vid hornen direkt. Fick hem mitt kontrakt utan några större problem och sen fortsatte det av bara farten, När krutröken lagt sig visade det sig att vi blev trea av åtta par. Ganska skapligt tyckte jag som inte har spelat bridge på minst tre år.
Hem för käk och sen blev jag hämtad av min sångarbroder Pelle och så ner till Munken. Vi fick några instruktioner, det var lite administration som var nytt annars sig likt. Kassören hade bråttom för hon skulle med flyget, så hon sa det här fixar ni, ni kan börja med att byta rulle i kassaapparaten.
Visst lätt som en plätt, satte dit en ny rulle och skulle lägga in växelkassan, ingen text på remsan, vad jag än slog så var det blankt. Skulle ha upp kassalådan men det kärvade av nåt jäkelskap fick dock ut den en bit och något tog emot. Till slut fick jag ut den och där under låg en tiokrona och jäklades. Bort med den men fick inte i lådan igen. Tog ur lådan säkert tio gånger, men se på den elfte så gled lådan in hur lätt som helst. Återstod då kassarullen, satte i den som suttit där förut men var så gott som slut och den funkar. Sätter i den nya igen och ingen text. Byter mot den andra nya rullen som egentligen ska vara till Babsen och då funkar det. Går ner till Anne och får låna en reservrulle och får samtidigt reda på att det finns rullar som skall vara till andra kassaapparater och har så blankt papper att det funkar inte i vissa andra apparater.
Man blir något frustrerad när man står där och allting jävlas, men när man fått distans till det hela så tänker jag att det var tur att vi fixade allt och inte står där när kön bara växer och växer på andra sidan kassan.

Nu ska jag snart cykla ner och ta emot de först gästerna, bara att allt funkar hela kvällen. Odjob spelar i kväll så det lär bli en del folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar