Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 17 augusti 2017

Uppdatering.

Dagarna går ju sin gilla gång så det är väl därför jag är dåligt aktiv på att skriva här. Golf som vanligt i tisdags på Gotska, vi var fyra stycken som spelade och vi var jämna så det var riktigt kul. Ville bara mina fötter och fotleder vara med så hade det varit ännu roligare. Börjar misströsta på min medicinering, verkar inte som det händer nåt. Å andra sidan vet jag ju inte hur det skulle ha varit om jag inte hade tagit den.
Tvättade i morse och kom underfund att jag får kanske bryta mina vanor och tvätta på eftermiddagarna i stället. Kroppen vill inte riktigt komma i gång med allt trappgående tidiga morgnar, segt är det.

Hörde att årets första snö hade fallit uppe vid Luoktatjåkka fjällstation i natt. Gick in i mina arkiv och hittade att jag var uppe vid den fjällstationen femte september tjugohundra. Då blev det mer och mer snö ju närmare uppåt vi kom, framme vid stationen var det drygt två decimeter snö som vi hade att pulsa i. Då skröt dom med att de hade Sveriges högst belägna bar men tyvärr hade de slut på ölen då. Fick bli en liten virre i stället som avnjöts på en renfäll ute i snön i strålande solsken. Sen blev det de långa benet före ner de nio kilometerna till vår tillfälliga stuga i Björkliden.
Det var något att sitta och tänka på ute på balkongen nu på eftermiddagen, där var säkert upp mot fyrtio grader i solen. Satt och löste korsord och råkade slumra till, vaknade av att jag höll på att flyta bort.
Så blev det en tur upp till lotten för vattning men syrran hann före i kväll så jag fick med mig lite gurkor hem och har nu två olika sorters inläggningar i kylen. Plus att jag har en liten gurka kvar att skiva på mackan i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar