Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 14 augusti 2017

Måndag efter Medeltidsveckan.

Cyklade över Öster i morse, var inte mycket spår efter den gångna veckan. Knappt något folk som var ute och rörde på sig och definitivt ingen medeltidsklädd. I östergravar var det bara uppstaplat stängsel, och soptunnor och bajamajor var kvar. Knappt ett papper syntes till....men sen fick jag se att nästan inne vid muren stod en röd bil vid ett rött tält. Var väl några som ännu hade semesterdagar kvar och tog en senare båt.

Annars har det varit fix och trix uppe på kolonin, trots torka så finns det en hel del att skörda. Slog på några kannor vatten på gurkorna och squashen innan jag cyklade hem. Börjar tro att jag snart är vegetarian, mycket grönsaker blir det på bordet nu. Och en skål med nyinlagda gurkor har jag nu stående i kylen. Provade ett nytt recept så jag får väl se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Egenodlade grönsaker är så gott, så det kan man gärna leva på ett tag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte tro sig heller när man sår, det verkar alltid bli för mycket.
      Men det är bara att skörda de.Kram Anders

      Radera