Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 11 maj 2017

Så var det ett tag sen igen.

Dagarna rullar på och är det inte det ena så är det, det andra. Har varit en del golf nu satt i två dagar på Gotska och blev trimmad i golfregler inför GolfaGotlandRunt och Islands Games. Kände att jag fick mer och mer ont i kroppen. Var nere och lämnade prover i måndags inför möte med min doktor i dag.
Tisdagen var det golf på ett blåsigt men soligt Kronholmen. Gick i ledarboll och vi var tre stycken, en i var klass.
Berit vann damklassen och Per-Åke vann H 75+, Tänkte jag skulle vinna den andra herrklassen men jag blev tvungen att vända upp och ner på resultatlistan för att komma högst upp.
Hade skitont i mina fotleder efter tävlingen och högerknäet höll mig vaken hela natten. Så i dag när min doktor frågade hur jag mådde sa jag, SKIT. Jag ser det på dina prover replikerade hon direkt. Sen kollade hon mig lite mer noggrant och sa att jag skulle få öka på medicineringen. Och sen frågade hon var jag hade mest ont, fotlederna sa jag. Då fixar vi det sa hon och sen fick jag en cortisonspruta i var fotled. Efter en lugn rest av dagen så har faktiskt det onda släppt i vänsterfoten och bara lite molande högern.
Kanske finns hopp för nån golfrond till och någon fågelrunda. Hade nästan gett upp hoppet i början på veckan och definitivt efter en sömnlös natt.
Nu ska jag bara klara en intensiv vecka på När, ska visserligen inte spela själv men åka runt i en kall golfbil. Jag får väl se till att plocka fram vintergarderoben igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar