Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 30 april 2017

Sköna Maj välkommen.

Naturligtvis så måste jag ner och höra NS sjunga in våren på S:t Hansskolans trappa. En tradition som kanske inte så många vet hur länge det hållit på. Gamla läroverket kallar ännu en del skolan och där har nog våren sjungits in sen evinnerliga tider.
Och där står jag i publiken och får tygla mig själv att jag inte brister ut i sång, Bröllopsgården är så gott som omöjligt att hålla tyst i. Nåt litet holla hit och nåt lite mer hej, hej, hej, klämmer jag nog ur mig. Men jag är inte ensam, det är många som rör på läpparna.
Annars kan jag tala om att vi, jag och brorsan klarade av regnet på tvären och kulingen på När i går. Vi hade väl inget med segern att göra men vi fick dock pris för närmast hål efter två slag på trean. Bastun efter var skön och brorsan hade tinat upp. Jag träffade han bland publiken i kväll, de var och lyssnade, han sa att det var nog det sämsta väder han nånsin spelat i, jag kan inte annat än hålla med.
I dag var det solsken så jag tog cykeln och tänkte mig lite fågelsång, men det var förbajat kallt ändå trots solen. Fick höra en Göktyta i alla fall, och lite lövsångare. Annars verkar det finnas en Gärdsmyg i varenda buske eller en Rödhake i alla träd.
Men i morgon är det ny månad och med den kommer värmen! Fan trot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar