Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 22 februari 2017

Trött, tröttare, tröttast.

Nu rasslar det på fortare och fortare tycker jag och inget får jag gjort. Håller på och försöker få ihop en styrelse, det finns en del vakanser som ska fyllas. Så ska det skrivas verksamhetsberättelse och ändra när de kommer på att så var det ju inte. På ett sätt är det bra att man har fjolårets i datorn, bara och ändra uppgifter tider och namn. Men det kan ju också bli riktigt fel när det slinker med nåt från fjolåret. Då är det bra att nån korrekturläser. I går fick jag till och med slå lite bollar med pingisracket. Var bort och skulle se om jag kunde få tag på en ny ansvarig för aktiviteten, då fattades det en man vid ett bord och jag blev övertalad att spela ett tag. Kändes ovant, är nog uppemot tjugo år sen jag höll i en racket sist. Fick dock två stycken till att dela på ansvaret för nästkommande år.
Och nu till rubriken, låg och läste ett bra tag i går kväll och sen har jag vaknat till ett antal gånger under natten när jag har hostat. Gick upp kvart över åtta och drog i mig veckoransonen med piller, jag fick reda på när jag pratade med en sjuksköterska att jag kunde känna mig lite konstig då. Konstig var inte ordet, skittrött skulle jag vilja säga. Gick in och la mig på soffan och vaknade strax före tolv. Gick här och såsade och kom mig till sist för att omskola några tomatplantor och lite basilika. Fortfarande trött så blev det inte så mycket mer, fixade visserligen käk och kaffe men blev inte mycket piggare. Gav mig dock tusan på att jag skulle ner och öva med kören.Satte mig framför teven och såg nyheter och vaknade till, tittade på klockan, f-n nu kör dom i gång. På med kläder och upp på cykeln och missade bara lite av uppsjungningen.
Var sista ordinarie körkvällen med Karin körviftare, nästa onsdag har vi årsmöte och en vikarierande ledare. Sen gör Karin ett inhopp om fjorton dar, och så ska hon hålla i när vi sjunger vid en gudstjänst den tjugosjätte mars. Sen är det nog finito med henne, buähähä !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar