Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 5 december 2016

Måndag utan golf.

Såg att för fem år sen var jag på Kronholmen och spelade golf den femte december. Men i dag blev det inget, var ju skapligt väder men har inte hört nåt från mina kamrater när vi ska ta sista rundan.
Blev i stället så att jag kom i väg på lite skådning i stället, eller kanske man ska kalla det en vandring på ett bekant ställe. Lummelundsbruk, lika fint vilken årstid det än är. Inte mindre än fem Strömstarar såg i ån. Och nere vid utloppet fick jag se fyra stycken Skäggmesar som nervöst flög i kring och kollade de ännu kvarvarande vinterståndarna efter mat.
Träffade en trevlig dam med sin hund när jag gick ner längs med ån. Vi blev stående ett bra tag och pratade, lättpratad utbytte vi erfarenheter om våra enskilda tidiga vandringar i parken och längs ån.
Roligt med människor som man träffar och det känns som man alltid har bullrat med hur mycket som helst, känns som det bara var i går som vi träffades sist. Till saken hör att jag aldrig sätt damen förut.

Har nu kommit på att jag ska dokumentera byggnationerna på det gamla excercisfältet. De låga svarta kåkarna, längst bort, började det flyttas in nu i månadskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar