Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 17 oktober 2016

Oktobermåndag.

En ganska intensiv måndag utan tidning till morgonläsning. Var uppe i natt och skulle hämta tidningen, fanns ingen. I säng igen och sov som en stock till framemot halv åtta. Upp för att hämta tidningen, fanns fortfarande ingen, segt. Frukost och lite slappande innan jag började förbereda mig för ett möte som jag var kallad till. Fanns kaffe med tilltugg en halvtimme innan vi skulle börja vid tolv. Alltså ingen lunch utan jag cyklade i väg och drog i mig två vanliga mackor = tilltugget.
Sen var det möte med en massa information och som avslutning lite grupparbete.
Hemma strax innan halv fem och slängde i hop lite snabbmat, kan ju inte leva på kaffe, mackor och kakor alla dar.
Halv sju var det dags för andra övningen med Profankören inför Körförbundets 90-årsjubileum som ska firas med stor konsert på Visby Strand 12:e november. En timmes intensiv övning på de tre låtar som vi i Profankören ska sjunga ensamma samt en låt vi ska sjunga gemensamt. Cyklade hem med Livets morgon både i huvudet och på läpparna.
Nästa torsdag är det dags för andra övningen med Manskören som jag oxå anmält mig till, då blir det tre andra låtar som ska framföras av den kören. Sen återstår det en övning var med respektive kör innan den gemensamma övningen börjar på fredagen innan konserten till sen kväll. Tidig lördag med övningar och genrep hela dan inför konserten kl 17:00.
Sen blir det fest efter det, fan trot om man orkar. Vadå ! Klart man orkar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar