Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 11 oktober 2016

Hösttouren på Gumbalde

I går ställde vi kosan till Gumbalde med fortsättningen på Hösttouren. Hade träningsvärk efter golvläggningen och magen protesterade när jag böjde mig fram för att pegga upp. Mådde tjyvtjockt, troligen var det äppelkakan som ställde till det. Har märkt att jag inte tål syran i råa äpplen längre. Har alltid tyckt det varit gott att ta äpplen direkt från träden och tugga i sig. Funkar inte längre, och jordnötter som är så gott att knapra i sig när man sitter i glada vänners lag funkar inte heller. Där emot kaffe som jag blivit avrådd att sluta med funkar hur bra som helst, spelar ingen roll vilken tid på dygnet så slinker det ner. Sover gott på det också.
Nåja, golfen funkade inte alls de första nio, spelade min sämsta golf för året, gick bara och funderade på att avbryta och åka hem. Men jag hade ju passagerare med mig. Paus efter nio och jag tog en kopp kaffe (!) och en halv macka. Funkade bättre sista nio så jag leder fortfarande totalt.
Kom hem och kände mig totalt urblåst och trött så in i bombens. Blev ryggläge direkt på soffan med en filt över mig, sov bort några timmar och var lite piggare sen. Blev dock tidigt sänggående.
I dag satte jag i gång med att passa in listerna, fick avbryta och åka ut på Gotska för PRO-golfen. Vi blev bara tre stycken i dag, de andra två spelade från röd tee så jag gjorde likadant. Efter nio så frös han som körde bil, förståeligt, och damen som var med skulle spela bridge i kväll så hon ville inte bli mer urblåst. Jag hade ingen större lust att fortsätta ensam så efter en fika så blev det handel. Sen hem för att fortsätta med listerna. De ligger klara nu och jag ska bara skaff grejer för att få fast dom. Får se om det blir lister eller grävning på kolonin i morgon, har inget förrän körövningen i morgon kväll.
Bilden till höger är tagen 19:e oktober i fjor. 
I går hade han lite mer kläder på sig.
Och en mössa med "slabbar" vilket behövdes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar