Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 16 oktober 2016

Blandad vecka.

Har varit lite si o så med veckan. Kroppen har inte riktigt viljat vara med mig, trött, smått förkyld och ett öra som jag hör dåligt på. Nu har jag fått en tid på tisdag för att rensa ur den förmodade vaxproppen i högerörat.
På grund av ovanstående hoppade jag över körövningen i onsdags, orkade helt enkelt inte. Inget kul när man inte hör klokt vad jag sjunger själv. Tänkte hoppa över Jazzklubben oxå men som tur var cyklade jag ner. Fröken Elvis, fem genommusikaliska tjejer som spelade och sjöng Elvis på svenska. De hade helt enkelt skrivit svensk text till ett antal av hans mest kända låtar, och någon till. Kul mellansnack som de hjälptes åt med, stämsång och en sång- och spelglädje som det riktigt lyste om.
Ryktet om dom hade gått, höstens i särklass största publik var där och lyssnade.
Kom i väg ut för en första svampletning i fredags och fick i hop c:a en liter trattisar. Var ner till Vitviken där jag träffade två damer från Stockholm. De gick och plockade svamp av alla möjliga och omöjliga sorter i sanden runt restaurangen. De examinerade och förklarade för mig så jag blev kvar en bra stund med dom. Sen skulle de hem och titta närmare på de exemplar de hade i korgen under lupp. Är riktigt förväntansfull för att få se på Artportalen vad de kommit fram till.

Dags och ta in livbojen kanske ?

På hemvägen åkte jag in på ett ställe där man kan nå Hejnuhällar söderifrån, knatade runt lite där och hittade lite intressanta saker som jag ska hålla koll på nästa år. Fick även se att ännu blommar det, Cikoria och en Fibbla som ännu tyckte det var blomningstid. Blev Trattkantarellsoppa á la Harriet för min del på kvällen, gott !
Lördag slöade jag, sov länge, löste melodikrysset och kryss i tidningarna på förmiddagen. Sen lite pyssel med limfogar, spackling och lite målning i köket. I dag var det kördag i Västerhejde skola, vi övade i ettornas klassrum. Med ljudisolering på väggar och i tak kanske inte den allra bästa akustiken. Klockan fyra hade vi en något improviserad konsert vid nyinvigningen av Västerhejde bygdegård. De har målaoch byggt om en hel del och nu ställde de till med kaffekalas. Eftersom vi har deras kassör med i Öronfröjd så slog vi två flugor i en smäll. Med tanke på att vi kanske kunde ha övat lite mer på en del sånger så var helheten ändå till belåtenhet. Blev kaffe med två sorters bullar och nio kakor efter, så dök även en schwartzwaldztårta upp på bordet. Snacka om att det inte blev nån middag i kväll. Blev i stället lite fortsatt fixande så nu återstå bara en elkontakt så att jag kan få micron och kaffebryggaren på tänkt plats. Men allt har ju sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar