Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 21 augusti 2016

Dags att börja om.

I fredags var jag ute sista ? gången därute, så nu är det definitivt överlämnat och sista papperen blev även lämnade. En spartansk möblering hade han fått till i köket, campingbord och två köksstolar. Men han hade jobbat på när han hade väntat på mig, hade allt hunnit med att riva ut en gammal heltäckningsmatta i rummet han kommer att använda till sovrum. Jag hade nog gjort det samma men kanske inte haft riktigt så bråttom. Verkade inte som det var så bra heller med grovarbete med tanke på att han nyss blev utskriven från lasarettet.
Vi skildes och åkte varsitt håll jag tog en tur upp till kyrkogården och trots att kyrkporten var nysmord så var jag in för en stunds kontemplation för mig själv.

Fortsatte ut till När för att göra en omstart.
Började med en kopp kaffe och en macka, sen ner på holmen för lite fågelskådning. En smalnäbbad simsnäppa hade hållit till ett tag där, den var inte svår att hitta eftersom det var några skådare där och kollade den snäppan och en massa andra snäppor, små-, mo-, kärr- och spovsnäppor en masse.
Tilbaka till golfbanan för tredje deltävlingen av Fransans krögargolf. Hade inga större framgångar nu hellre men tröstar mig med att jag får i alla fall god middag på fredagkvällarna och alkoholfri öl smakar inte så dumt det heller.
Gick bättre i går när vi spelade klubbmatch på Kronholmen mot Visby GK. Tjugofyra singelmatcher och hemmalaget hade plockat ihop ett slagkraftigt lag så vi fick stryk, men..jag vann min match. jag och min motståndare turades om att vinna hål men jag hade tydligen bäst ork och började spela riktigt bra efter fjorton hål. Jag vann resten som var kvar och matchen var slut på näst sista. Plåtade gubbarna som gick i bollen före oss på just sjuttonde.
Här står de och tittar långt efter bollen med Karlsöarna i bakgrunden.
En av få dagar i år som det inte har blåst på Kronis !

Hade ordnat med privat lämning och hämtning, vad kan man inte få en artonåring med relativt nytaget körkort till ? Kunde få ta en öl, med alkohol, både till inledande lunch och till mackan efter avslutat golfspel och överlämning av vandringspriset. 
Och i dag var det bara regn så då har det blivit en del rensande i garderober och köksutrymmen. Har man nu en gång börjat rensa så kan man ju fortsätta.
Men som sagt, nu ska det bli mer golf och fågelskådande. .....och så börjar snart kören och möten i PRO, och så ska ju göra det, och det. Ska nog få tiden till gå även i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar