Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 27 november 2014

Golf och sång.

Blev ett ganska givande möte inför GolfaGotlandRunt nere på Koggen i går kväll. Alla sexhundrafyrtio platserna är bokade och c:a femtio på väntelista. I princip samma upplägg som de tidigare elva åren med den skillnad att i år har Harry fått en medhjälpare, Ove H och de har bildat bolag. Det gör att allt ska redovisas och momsbeläggas. Förut har ju Harry skött allt med den äran och har inte blivit fet på det utan allt har gått tillbaka till klubbarna på ett eller annat sätt. Inte minst de subventionerade funktionärsresorna varje år som tack till alla ideellt arbetande funktionärer.
Det är många sköna miljoner som klirrar in på Gotland när alla dessa golfare ska resa, bo och äta i en vecka härnere. Den 17:e till 21:a Maj går tävlingen och många kommer tidigare och åker hem senare så många gästnätter blir det.

Efter dryga timmens möte så tog jag mig uppför backarna från hamnen och ramlade mitt in i sångövningen i Vårdklockans kyrka där vi i Öronfröjd har vår övningslokal. Medlemsmötet som de inledde med var klart och avgiften fastställdes enligt mina underlag. Hade varit lite gnöl eftersom vi blivit fler i kören så tyckte de att vi kunde sänka med en hundring. Men så blev det alltså inte.
Kostnaderna går ju inte ner utan snarare tvärtom och sen har vi ju ett jubileum, 30 år, att se fram emot i nästa år. Tänkt är att det ska bli en klang och jubelföreställning nån gång i vår.

När de andra sen började öva på det gamla Änglabudet cyklade jag hemåt och kröp så småningom ner i slafen. Men eftersom jag håller på med Lars Keplers Sandmannen så tog det tid innan jag släckte. Bara ett kapitel till, sen har de, namnen bakom pseudonymen, byggt upp boken så att varje kapitel är kort,kort och spänningen stiger hela tiden. Det är deras fjärde bok i serien om kriminalaren Joona Linna, men jag har tydligen missat den tredje. Gör inte så mycket för varje bok är en historia för sig. Det är bara personregistret som är ungefär detsamma bara de ruggiga förövarna som ändras.
Burr och Gäsp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar